Napjainkban a bor és a design még inkább összeforr, a hazai borászat is igyekszik megfelelni a tradicionális borkultúra ama követelménynek, miszerint a jó bor megkívánja, hogy a "tálalása" is olyan legyen, mint a zamata. Egyre több pályázatot írnak ki, ahol a feltörekvő fiatal tervezők, designerek álmodják meg eme ősi nedü "öltözetét", összekötve ezzel a múltat a jelennel, beleszőve modern világunk látásmódját.
Két fiatal grafikust mutatunk most be, akik nem mellesleg Esztergom városának tehetségeit növelik. Ködös Balázs és Lőrniczi Gergely hozták létre a Sunset Design-t, eddigi munkáink nagy része itt tekinhető meg: https://www.facebook.com/sunsetdesign
Ami miatt most fontosnak tartottuk, hogy írjunk róluk, hogy résztvettek egy pályázaton, ahol nagyon jó eredménnyel szerepeltek, így méltán lehetünk büszkék tehetségükre. Az Ostorosbor címketervezési pályázatára 220 megoldás érkezett, a fiúk a legjobb 9-ben landoltak terveikkel.
A tervek koncepciója:
"Az Ostoros – Novaj Bor Zrt. nagy hangsúlyt fektet a minőség, a hagyomány megőrzésére, ez az érték indította be a fantáziámat. Állattenyésztésben jártas barátommal beszélgetve döbbentem rá , hogy magyar marha és juh fajtákkal szeretném szimbolizálni a borászat erényeit. Magyar bivaly, Tarka marha és a Szürke szarvasmarha szerepelnek a vörösborok címketervein. A fehérborokat ékesíti a híres Racka és Cikta juh. Az Egri Rosé tervén pedig a Cigája juh szerepel, ha megfigyeljük egyedül neki nincs szarva, ezzel tükrözve picit a Rosé világát.
A piktogramok a bor hátcímkéjén elhelyezve választ adnak a „Mihez ajánlja a pincészet?” kérdésre."
És nézzük, hogy látta ezt Balázs és Gergely:
Sunset Design: http://www.sunsetdesign.org